Gezond In Je Lijf Challenge

Wat je beslist heeft altijd een consequentie. En die valt niet altijd in ‘goed’ of ‘slecht’ in te delen. Het is jouw beslissing. Maar soms is het handig als iemand je even helpt in die overwegingen. Omdat die meer verstand heeft van zaken bijvoorbeeld.

 

Wat wil je bereiken: afvallen, fitter worden?

In de eerste bijeenkomst van de Gezond In Je Lijf Challenge maken we kennis met elkaar. We kijken wat je wilt. Afvallen, fitter worden, misschien juist aankomen of inzicht krijgen in wat nou gezond is en wat niet. Ik leg je vervolgens uit hoe mijn aanpak is: gezond leren eten en in beweging zijn. Dan worden er wat metingen verricht. Lengte, gewicht, spier- en vetmassa, BMI, dat soort dingen. Dit gebeurt in een andere ruimte, zodat privacy gewaarborgd is. 

 

Laten we elkaar nog een beetje beter leren kennen

De volgende stap is dat je in een anamnese (intakeformulier) vertelt over je leefpatroon, je voedings- en beweegpatronen, misschien weet je zelf al waar je knelpunten liggen. Met die informatie kan ik je een eetschema op maat geven. Middels een 8-stappenboek van PuurGezond en bijbehorende stappenkaarten krijg je voorgestelde menu's en heerlijke, makkelijke recepten aangereikt. Met al die informatie en meer wat je verder van me krijgt kun je aan de slag. 

 

Kom in beweging

Je hebt inmiddels ook een onbeperkt sportabonnement afgesloten bij fitnesscentrum Hippogym. Middels een intake kun je daar aangeven of er beperkingen zijn en wat je leuk lijkt om te gaan doen. Of dat nu fitness is of yoga, de mogelijkheden zijn eindeloos.

 

Vinger aan de pols blijven houden op onze bijeenkomsten

Een week later komen we bij elkaar in de groep om te bespreken wat goed ging en wat nog verbeterd kan worden. Ik leer je elke keer iets nieuws over voeding en we motiveren elkaar met tips. Wissel je favo recept uit met de groep, want delen is vermenigvuldigen. Daar wordt iedereen beter van. 

 

Ook via whatsapp blijven motiveren

Ondertussen maken we een whatsapp-groep aan voor wie dat wil. Dat is vrijblijvend, maar de praktijk wijst uit dat het hele leuke en handige inzichten verschaft. Af en toe zal ik je op die manier ook helpen herinneren aan het belang van water drinken of dat je je tussendoortje niet moet vergeten. 

 

Slank in 8 stappen

Na 8 bijeenkomsten ben je een heel eind. Je hebt veel geleerd, je bent met je groep tot een resultaat gekomen, bent een aantal vetkilo's kwijt en spierkracht rijker én weet hoe je verder kunt met het pad dat je ingeslagen bent.

 

Het vervolg: de cursus 7 inzichten

Mocht je daarna toch een eindje op weg geholpen blijven, dan kun je instappen in het vervolgtraject: 7 inzichten, ook van PuurGezond. Hier leer je wat je valkuilen zijn en krijg je meer inzicht in de psychologische kant van je eetgedrag. 

Je persoonlijke grafiek